Nawet u najbardziej zblazowanych testerów taki rower wywołuje mimowolne pocenie dłoni, tiki i wypieki na policzkach. Rasowy bolid pojawił się u nas, żeby potwierdzić przydatność na trasie rowerowej Mistrzostw Świata Ironman 70.3, które odbywały się w Australii.


Dlatego seryjny egzemplarz został zmodyfikowany dla jeszcze większych szybkości. Koła o standardowych aluminiowych obręczach niskiego profilu zostały zastąpione przez carbonowe Bontragery Aeolus 5 TLR, a napęd skonfigurowaliśmy pod kątem maksymalnych prędkości. Test miał wykazać nie tylko właściwości jezdne, ale i ogólną użyteczność tak wyrafinowanych rozwiązań. Bo triathlon nieodłącznie kojarzy się z podróżami. Najpopularniejsze zawody serii Ironman lub Challenge rozsiane są po całym świecie, więc łatwość przygotowania roweru do startu po rozpakowaniu ma niebagatelne znaczenie.


BUDOWA
Trek Speed Concept 7,5 to jeden z najbardziej zintegrowanych rowerów triathlonowych w historii. Pod tym względem dorównuje nawet rewolucyjnemu Cervelo P5X. Szczególne wrażenie wywiera na nas kokpit. Nawet w wersji z mechanicznym napędem (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard Triathlon 1/2017 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie


SPECYFIKACJA

Rama: Carbon OCLV 500
Masa kompletnego roweru: 9070 g*
Masa przedniego koła: 1080 g
Masa tylnego koła: 1420 g
Przedni widelec: Carbon SC, carbonowa rura sterowa
Koła: Bontrager Aeolus 5 TLR **
Opony: Bontrager R3 700x23C (191 g, dętka 126 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 53-39 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Pressfit BB90
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800 SS
Manetki: Shimano Dura-Ace SL-BSR1 / Bontrager Race Lite
Hamulce: Bontrager Speed Limit
Kierownica: Bontrager Speed Concept, 400 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Speed Concept, 100 mm
Łożyska sterów: 1”
Wspornik siodełka: Bontrager Speed Concept Race Lite
Siodełko: Bontrager HILO RXL, drążone tytanowe pręty.

Dodano: 2017-03-21

Autor: Tekst: Kuba Cheyczyk i Adam Czuba, zdjęcia: Krzysztof Warwas

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy