Wyniki licznych badań i testów wskazują jednoznacznie: im wyższy profil obręczy, tym lepszy efekt aerodynamiczny.


Ale przy zakupie nie powinniśmy kierować się wyłącznie tym parametrem. Elementów, które trzeba przeanalizować jest znacznie więcej. Istotną rolę pełni kształt profilu i szerokość obręczy, a także materiał, z jakiego są wykonane. Dla niektórych nierozwiązywalnym dylematem jest wybór pomiędzy zestawem na szytki lub opony. Bardzo ważną kwestią jest również gwarancja i serwis, ponieważ wypadki się zdarzają i lepiej wiedzieć, na co możemy liczyć w ramach gwarancji, za co będziemy musieli zapłacić i ile. Poniższa prezentacja kół obejmuje modele z obręczami wyższymi niż 40 mm, bo to minimalna wartość, która zauważalnie wpływa na zmniejszenie zawirowań powietrza.


WYSOKOŚĆ OBRĘCZY
Podczas naszych testów na torze kolarskim BGŻ BNP Paribas Arena w Pruszkowie porównywaliśmy czasy osiągane na kołach o różnej wysokości stożka. Wynika z nich, że stosując koła o profilu 50 mm, na dystansie 90 km można zyskać aż 4 min 30 sekund względem kół o obręczach wysokości 23 mm. Po założeniu stożków o wysokości 78 mm zysk (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard Triathlon 1/2017 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-03-20

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcie: Sportografia.pl, www.sportevolution.pl

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy