Zaledwie rok Canyon kazał czekać na tańszą wersję swojej triathlonówki. Chociaż ze starszym bratem łączą go nazwa i bardzo zbliżony wygląd, to testowany w tym miejscu Speedmax CF jest zupełnie nowym rowerem. My mieliśmy okazję przetestować go w jednej z najdroższych wersji, ale dla potencjalnych odbiorców kluczową informacją może być to, że najtańszy można kupić już za 11 tys. złotych, czyli za połowę tego, co Speedmax CF SLX!


Duże podobieństwo obu modeli sprawia, że trudno uciec od choćby skrótowego porównania. Według badań Canyona, aerodynamicznie obie ramy są bardzo zbliżone i Speedmax CF traci zaledwie 2,5 W przy prędkości 40 km/h w porównaniu do wersji SLX. Przyglądając się detalom konstrukcji, od razu można zauważyć, że nowy CF pozbawiony jest zintegrowanego kokpitu, w miejsce zintegrowanych hamulców zastosowano zwykłe w standardzie Direct Mount, nie ma też schowka na drobiazgi ukrytego w ramie. Ale są ważniejsze różnice. CF SLX ma opinię roweru bardzo agresywnego, o czasowym rodowodzie, co przekłada się na duże wymagania wobec użytkownika. Rama CF jest krótsza i wyższa niż CF SLX, co sprawi, że będzie wygodniejsza i łatwiejsza do ustawienia pozycji. Nie bez znaczenia jest też fakt , że dostępna jest w pięciu rozmiarach (CF SLX ma tylko trzy), co umożliwia dołączenie do grona Stickam nude girls(...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard Triathlon 1/2017 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie


SPECYFIKACJA

Rama: carbon
Przedni widelec: Canyon Aeroblade SL, carbonowa rura sterowa
Koła: Reynolds Strike SL6
Opony: Continental Grand Prix TT 700x23/25C (173/196 g, dętka 75 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 52-36 z. ( 175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB72-41B Press-Fit
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra Di2 FD-6870
Przerzutka tył: Shimano Ultegra Di2 RD-6870-SS
Manetki: Shimano ST-6871 / SW-R671
Hamulce: Shimano Ultegra BR-6810
Kierownica: Canyon H30 CF (410 mm) / wysięgniki Profile Designe T4+ Carbon
Wspornik kierownicy: Canyon V21 Aero AL , 80 mm
Łożyska sterów: Tange IS22AE-SCT 1i1/8”
Wspornik siodełka: Canyon S31 CF, 350 mm
Siodełko: Fi.zi:k Ardea Tri, magnezowe pręty

Dodano: 2017-03-22

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, zdjęcie: Miłosz Kędracki

Tagi: triathlon, canyon

Reklama