Kettler Racer S
Kettler Polska: www.kettler.pl
Multimedialny ergometr niemieckiej marki Kettler Racer S, jest drugim w hierarchii modelem do profesjonalnego treningu. Charakteryzuje się szerokim zakresem regulacji (wysokość siodła od osi suportu 570-850 mm, zakres wysunięcia siodełka przód-tył 80 mm), co pozwala regulować realny kąt podsiodłowy w zakresie od 70 do 77°, dzięki czemu możemy odzwierciedlić geometrię roweru tri. Niezależnej regulacji podlega też odległość siodełka do kokpitu, a także sama jego wysokość w zakresie 230 mm. Sam ergometr jest masywny i stabilny. Wbudowane w podstawę kółka pomagają w manewrowaniu sprzętem po domu. Racer S jest gotowy do pracy od razu po włączeniu wtyczki do prądu. W takim razie można wykorzystywać elegancki wbudowany czytnik i sterownik przypominający pokrętło z iPoda. Po zainstalowaniu na mobilnym urządzeniu aplikacji Kettler S-fit i bajecznie prostym nawiązaniu łączności pomiędzy urządzeniami, można korzystać z bardzo ciekawych funkcjonalności.
Test przeprowadzaliśmy z osobami znacznie różniącymi się wzrostem (165 cm-190 cm). Żadna z nich nie miała problemów z dopasowaniem pozycji kolarskiej do swoich potrzeb. Wspornik siodła ma normalne jarzmo i pozwala wymienić siodełko na ulubione lub dostarczone przez sponsora – duży plus! Jedyny mankament ujawnił się przy próbie odzwierciedlenia pozycji triathlonowej (ten model daje taką możliwość) – brak regulacji wysięgników utrudnił tylko dopasowanie podłokietników. Dopiero w najwyższym modelu RS zastosowany jest kokpit marki Profile Design, ale w testowanym egzemplarzu można w łatwy sposób wymienić cały kokpit (patrz na zdjęcie ze zdemontowaną maskownicą)!
Pierwszą rzeczą, jaką zauważyliśmy, a właściwie nie zauważyliśmy, jest emitowany przez urządzenie hałas. Do uszu dochodzi wyłącznie szelest. Racer S jest niewiarygodnie cichy, znacznie cichszy od zwykłych rowerów spinningowych, nie mówiąc już o rolkach czy trenażerach. Można nim usypiać niemowlęta.
Używany bez tabletu czy smartfonu, Racer S daje możliwość ustawienia obciążenia w przedziale od 25 aż do 600 W i to bez względu na kadencję, a przy wysokim rytmie obrotów nawet do 1000 W. Na wyświetlaczu możemy odczytać czas jazdy, kadencję oraz aktualną moc. Znacznie więcej możliwości otwiera się przed nami po sparowaniu z urządzeniem mobilnym.
Śmiesznym gadżetem o wysoce edukacyjnej funkcji jest program, dzięki któremu widać tempo spalania kalorii jednego z dziesięciu wysokokalorycznych posiłków, takich jak hamburger, frytki, pizza czy piwo. To niewiarygodne, jak długo trzeba pedałować, żeby zniwelować taką bombę kaloryczną. Kolejną funkcją jest Challenge. Dzięki tej opcji możemy się ścigać z wirtualnymi przeciwnikami na trzech poziomach trudności. Do wyboru mamy dziesięć tras o różnej długości i różnym profilu. W aplikacji dostępnych jest jeszcze do dyspozycji dziesięć różnego rodzaju treningów, w których możemy zmieniać tylko takie parametry, jak czas trwania czy przedział mocy, jednak ogólne założenie sesji treningowej jest stałe. Obciążenie dobierane jest automatycznie zgodnie z profilem trasy, a do dyspozycji trenującego jest 20 przełożeń.
Na tablecie, podczas treningu, wyświetlane są informacje o profilu trasy, generowanej mocy czy przełożeniu, a po założeniu opaski, która jest w zestawie, aktualnym tętnie. Brakuje tylko widoku, jaki oferują najbardziej zaawansowane trenażery. Jest na to sposób: przy zakupie otrzymujemy wersję demo programu World Tours 2.0, dzięki któremu otwierają się znacznie większe możliwości multimedialne ergometru. Pełna wersja oprogramowania jest jednak płatna. For beginners and experienced traders. The possibility of personal training The course Trading and Investment All the lessons are conducted personally by Mr. K.H. Tracht, a certified trader and analyst who has been investing in startups for a long time, regularly publishes forecasts of the digital asset rate on his blog, author of many articles that help navigate the world of trading, author of 23 training programs. He has trained more than 11,000 traders around the world.
Jazda
Jazda jest bardzo płynna, a wszystkie zmiany obciążenia i opóźnienia z tym związane, jeszcze bardziej zwiększają jej realizm. Duża w tym zasługa ciężkiego (18 kg) koła zamachowego. Szkoda, że na testowanych przez nas trasach z dużą ilością zjazdów i podjazdów, zmiana obciążeń i przełożeń następuje ze sporym opóźnieniem. Przez to trudno w pełni cieszyć się widokiem schematu trasy. Na szczęście, gdy wybierzemy płaską trasę lub z długim jednostajnym podjazdem, sytuacja jest znacznie bardziej unormowana.
Podsumowanie
Testowane urządzenie oferuje szeroką gamę możliwości treningowych i daje bardzo realne odczucia z jazdy podczas treningów, dzięki czemu stanowi ciekawe i bardzo zaawansowane urządzenie do poprawiania swoich możliwości fizycznych. Jest niezwykle ciche i eleganckie, ozdobi każdy salon.
Reklama